[Debata wyborcza] Warszawa 2030

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: [Debata wyborcza] Warszawa 2030

Re: [Debata wyborcza] Warszawa 2030

Post autor: Administrator » 08 lip 2022, 9:43

Rudnik
Dziękuję Państwu serdecznie za udział w debacie. O tym, czyje postulaty zdobyły największe uznanie wśród wyborców przekonamy się już w najbliższą niedzielę.

Re: [Debata wyborcza] Warszawa 2030

Post autor: Fryderyk Skarbinski » 08 lip 2022, 2:41

Joanna Maćkowiak-Pandera

Współpraca z sąsiednimi samorządami to podstawa dla rozwiązania wielu problemów Warszawy, ale musi to być współpraca oparta na szacunku i zaufaniu. Będę dążyć do stworzenia dobrowolnego zrzeszenia gmin aglomeracji warszawskiej, które działałyby jako organ opiniodawczo-doradczy dla Urzędu Miasta Warszawy oraz pozwoliłyby na partnerski nadzór i wymianę doświadczeń.

To jednak nie wszystko. Trzeba wzmocnić też współpracę wertykalną pomiędzy poszczególnymi szczeblami samorządu terytorialnego. Warszawa nie rozwija się w oderwaniu od województwa warszawskiego, ani od poszczególnych dzielnic. Musimy zacząć w końcu stosować multilevel governance czyli zarządzanie wielopoziomowe. Samorządy niższego szczebla powinny mieć swój udział w decyzjach na wyższym szczeblu. Dlatego będą prowadziła bliską i otwartą współpracę nie tylko z sąsiednimi samorządami, ale także z radami dzielnic i sejmikiem wojewódzkim.

Re: [Debata wyborcza] Warszawa 2030

Post autor: Laura » 07 lip 2022, 2:49

Jan Śpiewak
Dobry wieczór

Najwłaściwszym rozwiązaniem będzie budowa parkingów oraz rozwijanie nieodpłatnej, względnie możliwie najtańszej komunikacji miejskiej, a nawet szerzej obejmującej całe województwo warszawskie. Publiczny transport zbiorowy należy zreformować tak by możliwy był swobodny dojazd do każdego miejsca  na terenie Warszawy. Jeśli mieszkańcy zobaczą iż funkcjonuje on należycie i korzystanie z niego pozwala w krótszym czasie dotrzeć do miejsca gdzie chcą dojechać, wówczas by dostać się do pracy, urzędu lub zakupy wybiorą komunikację miejską


W końcu po wielu latach różne siły polityczne przyznają, że miasto powinno budować mieszkania komunalne. My od dawna propagujemy i staramy się realizować te niezwykle potrzebne dla mieszkańców zadania, by pozostawali oni  w naszym mieście .Naprawimy wieloletnie zaniedbania  w tej materii. Dobro wspólne będziemy traktować z należytą powagą. Zadbamy również o odpowiedni standard mieszkań, zaś cena najmu będzie przystępna dla każdego mieszkańca. Mieszkanie jest prawem i  my to prawo będziemy  skutecznie zapewniać. Tak by nikt nie bał się,że w przypadku utraty pracy grozi mu eksmisja, by czynsz nie stanowił 60 % zarobków. A każdy pracujący mógł w wynajmowanym  mieszkaniu rozpoczynać dorosłe życie. By chory emeryt nie bał się,że niebawem przyjdzie komornik.  Należy również zakończyć proceder roszczeń reprywatyzacyjnych co pozwoli także na klarowne określenie własności części mienia i gruntów, także w związku z potencjalnymi inwestycjami miasta w budownictwo komunalne



Będziemy chcieli kontynuować współpracę między innymi w  zakresie wspólnych inwestycji  gospodarczych. Może się okazać, że tereny inwestycyjne które one posiadają i ich wykorzystanie da nowe miejsca pracy, czy poprawę infrastruktury społecznej tak Warszawy, jak i przygranicznych miejscowości. Nie możemy robić niczego na siłe, decyzję o ewentualnym przyłączeniu się do Warszawy muszą podjąć sami mieszkańcy tych miejscowości. Przecież to oni je tworzyli, z ich podatków budowane było zaplecze miejscowości. Tworzą własną wspólnotę samorządową.  Jeśli byłaby wola przyłączenia się do Warszawy, wówczas bardzo poważnie to rozważymy i być może tak się ostatecznie stanie. Natomiast nikogo nie bym nie przymuszał , albo , co gorsza groził zerwaniem współpracy jeśli nie wykażą chęci  dołączenia do administracyjnych granic miasta.

Re: [Debata wyborcza] Warszawa 2030

Post autor: Administrator » 04 lip 2022, 17:09

Rudnik
Warszawa i okoliczne miejscowości od dawna tworzą już tak naprawdę jeden organizm miejski. Czy zamierzają Państwo, w przypadku wyboru na urząd Prezydenta Warszawy rozwijać współpracę z władzami okolicznych samorządów? Jeśli tak, to w jakich obszarach? A może są Państwo zdania, że obecna formuła współpracy nie jest wystarczająca i konieczne jest wchłonięcie przez Warszawę kolejnych gmin i zamienienie ich w nowe dzielnice miasta?

OG: Czas do jutra do 10:00.

Re: [Debata wyborcza] Warszawa 2030

Post autor: Anna Radziwiłł-Schmidt » 04 lip 2022, 14:08

Olszańska:

Najważniejsza sprawa to tanie mieszkania na wynajem. Chcę, żeby Warszawa, samo miasto budowało 1000-1500 mieszkań rocznie na tańszy wynajem. Druga propozycja dla tych najbardziej potrzebujących to mieszkania socjalne i komunalne. To niesłychanie istotne, żeby zwiększać ich zasób i deklaruję że ten zasób zostanie zwiększony do 100 tys. mieszkań. W ostatnich kilku latach doszło do modernizacji i rewitalizacji kamienic w dzielnicach Praga-Północ, Praga-Południe, Targówek. Remontowane były głównie kamienice. To mieszkania dla warszawiaków, którzy nie mogą pozwolić sobie na komercyjny kredyt. A równocześnie mają za wysokie dochody, aby uzyskać mieszkanie komunalne. Jeśli zostanę wybrana na stanowisko, to będę kontynuowała te działania.

Re: [Debata wyborcza] Warszawa 2030

Post autor: Fryderyk Skarbinski » 04 lip 2022, 1:08

Joanna Maćkowiak-Pandera

Recept należy szukać w miastach, które mierzyły się z podobnymi problemami i sobie skutecznie poradziły. W zakresie budownictwa mieszkaniowego znakomitym przykładem jest Tokyo, gdzie pomimo stale rosnącego popytu ceny mieszkań są stabilne. A to dzięki temu, że za popytem nadąża podaż mieszkań. Wystarczy powiedzieć, że w Tokyo wydaje się porównywalną ilość pozwoleń na budowę domów mieszkalnych co w całej Polsce. Tu jest przyczyna tego, że w ogóle rozmawiamy o pomysłach budowy mieszkaniach komunalnych, bo ilość wydawanych pozwoleń na budowę nie pozwala zapewnić odpowiedniej podaży mieszkań przez developerów.

Druga biurokratyczna przyczyna to brak planów zagospodarowania przestrzennego, którymi objęte jest mniej niż 50% terenów Warszawy. To znacznie wydłuża i utrudnia procesy inwestycyjne. Jeśli zniesiemy bariery administracyjne to ilość oferowanych mieszkań, w końcu będzie mogła dogonić zapotrzebowanie, a tym samym doprowadzić do spadku ich cen. Inaczej będziemy maskować problem, a nie leczyć jego przyczynę.

Re: [Debata wyborcza] Warszawa 2030

Post autor: Administrator » 03 lip 2022, 21:41

Rudnik
W ostatnich latach bardzo wzrosły ceny mieszkań, dziś za metr mieszkania w Warszawie trzeba zapłacić co najmniej kilkanaście tysięcy złotych, a nierzadko jest to dwadzieścia tysięcy, czy nawet więcej. Jednocześnie ceny najmu także są astronomiczne, mieszkań brakuje, a wielu najemców musi wydawać na czynsz większość swoich zarobków. Jak zaradzić tej sytuacji? Czy receptą jest budowa nowych mieszkań komunalnych? Warto przypomnieć w tym miejscu, że gminne budownictwo mieszkaniowe to zadanie własne gminy.

OG: Czas do jutra do 14:00. Jak zjawi się ktoś z SLD, to może odpowiedzieć też na wcześniejsze pytanie.

Re: [Debata wyborcza] Warszawa 2030

Post autor: Fryderyk Skarbinski » 03 lip 2022, 21:31

Joanna Maćkowiak-Pandera

Korki są problemem odkąd pamiętam i 24 lata rządów środowiska Koalicji Obywatelskiej w Warszawie nie pomogły rozwiązać tego problemu. Trzeba tutaj stanowczych rozwiązań wybranych wspólnie z mieszkańcami. Przede wszystkim ograniczenia ilość samochodów wjeżdżających do stolicy i jej centrum. Tutaj skuteczne rozwiązania są dobrze znane. Można wprowadzić opłaty dla samochodów wjeżdżających w określone miejsca czy inwestować w park&ride przy głównych trasach dojazdowy nie tylko na obrzeżach miasta, ale także przed wjazdem do niego.

Żadne rozwiązanie nie przyniesie jednak efektu jeśli alternatywa w postaci miejskiej komunikacji nie zapewni wysokiej jakości transportu. Dlatego będę chciała wprowadzić konkurencję prywatnych przewoźników dla usług świadczonych przez ZTM. Doświadczenia innych europejskich stolic pokazują, że to prowadzi do wzrostu jakości usług i spadku ich kosztów nawet o 10-20%. Wydatki na ten cel liczone w miliardach złotych stanowią 20% budżetu Warszawy więc te oszczędności pozwolą na duże inwestycje w komunikację i rozwiązania smart city.

Re: [Debata wyborcza] Warszawa 2030

Post autor: Anna Radziwiłł-Schmidt » 03 lip 2022, 19:40

Obrazek
Zamierzam kontynuować rozbudowę sieci parkingów w systemie Park & Ride, który już dzisiaj pozytywnie wpływa na odkorkowanie miasta. Musi to iść w parze z dalszym rozwijaniem systemu komunikacji miejskiej, zakupem dla niej nowych pojazdów. Usprawnienie koordynacji miejskich spółek transportowych wraz z wzrostem efektywności wykorzystania taboru to jeden z priorytetów. Dzięki skutecznej rozbudowie sieci parkingów oraz infrastruktury komunikacji miejskiej mieszkańcy, a także przyjezdni spoza miasta będą mogli przesiąść się na autobusy i tramwaje, czy do metra, zostawiając samochody. Nie tylko pozwoli to na odkorkowanie, ale poprawi się także jakość powietrza w mieście.

Re: [Debata wyborcza] Warszawa 2030

Post autor: Iwona Malinowska » 03 lip 2022, 19:23

Wiktoria Wiedeńska:
Dobry wieczór państwu! Budowa nowych dróg to nie jest rozwiązanie na odkorkowanie Warszawy. Mieliśmy wiele niespełnionych obietnic ustępującej prezydent Warszawy, czyli Małgorzaty Kidawy-Błońskiej. W kwestii komunikacji miejskiej każdy następca będzie miał problem, bowiem zaniedbania w tej kwestii są gigantyczne. Ja mogę obiecać, że do końca tej kadencji będzie co najmniej 3 linia metra łączącego Stadion Narodowy z Gocławiem, zainwestujemy też w kolej miejską, jak i komunikację tramwajową, natomiast ze względu na braki kadrowe w komunikacji autobusowej będziemy przemodelowywać jej funkcjonowanie, przekształcając ją w formę często jeżdżacego dowozu na kolej, metro i tramwaje.

Na górę