Postautor: Szamir DeLeon » 07 maja 2022, 13:45
Należy przede wszystkim rozważyć poprawę warunków pracy, czyli m.in. zwiększenie płacy czy dodatku funkcyjnego. Jeżeli nauczyciele będą mieli poczucie bezpieczeństwa ekonomicznego, będą mogli z większą pasją i poczuciem obowiązku uczyć dzieci.
Natomiast cały system nauczania powinien w większym stopniu skupić się na tak zwanych kompetencjach przyszłości. Wielce mnie bawią propozycję, że uczeń po szkole powinien umieć wypełnić deklarację podatkową. A co jeśli deklaracja podatkowa zmieni się? Potrzebne są uniwersalne umiejętności a nie nauka schematów.
Musimy także poprawić koordynację samego procesu nauczania. Potrzebujemy odpowiednich materiałów do nauczania i uczenia się dla inkluzywnej, holistycznej edukacji: korzystając z platform otwartoźródłowych. Jednym z głównych celów w tym kontekście jest poprawa kompetencji medialnych dzieci i młodzieży. Kolejnym wymaganiem jest system, który zapewni jakość materiałów zamieszczanych na tego typu otwartej platformie. Jednym z kluczowych elementów koncepcji cyfrowej szkoły jest też szkolenie nauczycieli.
Ważne jest też prawo do cyfrowej edukacji i szkoleń dla wszystkich pokoleń. W szczególności ośrodki kształcenia dorosłych są idealne do zapewniania wszystkim obywatelom edukacji cyfrowej w sposób niedrogi, pozbawiony barier i sprzyjający włączeniu społecznemu.